Jos matkakorttisi katoaa
Kadonneita Waltti-matkakortteja voi tiedustella joko liikennöitsijältä tai kaupunkiympäristön asiakaspalvelusta. Helpottaaksesi matkakortin löytymistä kannattaa selvittää matkakortin numero etukäteen, mikäli mahdollista, tai mainita jos korttiin on kirjoitettu nimi. Löydetyt kortit palautuvat liikennöitsijöiltä ja Sokoksen palvelupisteestä kaupunkiympäristön asiakaspalveluun noin kahden viikon välein.
Kadonneen Waltti-matkakortin sulku ja siirto
Mikäli kadotat henkilökohtaisen Waltti-matkakorttisi, ota yhteyttä Kuopion seudun joukkoliikenteen palvelupisteeseen.
Henkilökohtaisen kortin pystyy sulkemaan. Tällöin käyttämättömät matkat siirretään uudelle kortille ja eikä kukaan voi sen jälkeen käyttää kadonnutta korttia matkustamiseen. Siirto tehdään Kuopion seudun joukkoliikenteen palvelupisteessä. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksesi mukaan!
Kadonneella Waltti-matkakortilla oleva kausi ladataan uudelle kortille siitä päivästä alkaen, kun menet selvittämään asiaa palvelupisteeseen. Siirrosta peritään 5 euron käsittelymaksu ja uudesta matkakortista 5 euron korttimaksu.
Haltijakohtainen Waltti-matkakortti vastaa käteistä rahaa. Sitä ei voi sulkea, eikä arvoa voi siirtää toiselle kortille.