Paikallisliikenteen asiakkaat edelleen tyytyväisiä
Kevään 2022 asiakastyytyväisyyskyselyssä paikallisliikenteelle annettiin koko kyselyhistorian paras yleisarvosana, 4,34. Arvosana on erinomainen, jonka rajana pidetään arvosanaa 4,2 arvosteluasteikolla 1-5.
Parhaan arvosanan sai jälleen kerran kuljettajien ajotapa (4,50), joka on arvioitu koko kyselyhistorian keskiarvoltaan selkeästi parhaimmaksi asiaksi. Huonoin arvosana annettiin tällä kertaa linja-autojen siisteydelle ja matkustusmukavuudelle. Tulos ei kuitenkaan poikkea aiempien kevätkyselyjen tuloksista, sillä keväisin kuran ja pölyn kantautumista autoihin on mahdotonta estää. Keskiarvoltaan se ei kuitenkaan ole palvelun heikoin lenkki, vaan sellaiseksi on koettu reitit ja aikataulut, joille nyt kevään kyselyssä annettiin toiseksi heikoin arvosana (4,19). Arvosana on kuitenkin parantunut pienin askelin. Joukkoliikenteen suunnittelussa ratkaisut ovat usein kompromisseja, sillä palvelu suunnitellaan nimensä mukaisesti joukoille. Tämän vuoksi kaikkia yksittäisiä toiveita ei välttämättä voida aina ottaa huomioon.
Valtavan suuri kiitos kaikille Vilkun matkustajille ja erityiskiitos kaikille kyselyyn vastanneille! Käyttämällä joukkoliikennettä voimme kaikki osaltamme tehdä ympäristölle ekoteon. Ja samalla voimme varmistaa, että erinomaiseksi koettu palvelu on käytettävissä myös tulevina vuosina ja sitä on mahdollisuus kehittää edelleen.
Kevätterveisin Vilkku-väki